Ból pięt od spodu przy chodzeniu

Jeżeli podczas zwyczajnego chodzenia odczuwasz poważne bóle pięt, przez które nieraz jest ci trudno postawić kolejny krok czy przyspieszyć, powinieneś sprawdzić, czy przypadkiem nie zmagasz się z jakąś poważniejszą chorobą. Od razu wybierz się do gabinetu ortopedycznego. Lepiej dmuchać na zimne, więc lepiej wcześniej sprawdzić, czy przypadkiem ból pięty od spodu przy chodzeniu nie jest symptomem czegoś poważniejszego. Jeżeli tak nie jest, a mimo tego bólu cały czas nie potrafisz się pozbyć, spróbuj zmienić swój styl życia. Bóle pięt występujące w młodym lub średnim wieku na ogół są następstwem otyłości, braku aktywności fizycznej czy… noszenia niewłaściwego obuwia. A akurat z tymi przyczynami łatwo się rozprawisz. Wystarczy, że zdecydujesz się na zmianę trybu życia.

Masz nadwagę albo otyłość? W takim razie nic dziwnego w tym, że podczas chodzenia odczuwasz dolegliwości bólowe ze strony pięt. Twoje stopy bez przerwy utrzymują na sobie cały twój ciężar ciała. Powinieneś je jakoś odciążyć. Istnieje spora szansa, że gdy tylko pozbędziesz się większości nadprogramowych kilogramów i wyraźnie wyszczuplejesz, ból pięty od spodu przy chodzeniu nagle magicznie zniknie i nigdy więcej nie wróci. Inną częstą przyczyną tej przypadłości jest częste noszenie niewłaściwego obuwia. Chodzi tu głównie o obuwie na niestabilnych i mało wygodnych obcasach oraz cieniutkich szpilkach. Ogólnie rzecz biorąc buty powinny być nie tyle ładne, co komfortowe i wygodne dla stóp. O tym zawsze pamiętaj, gdy będziesz wybierać je w sklepie.