Ból pleców między łopatkami – skąd się bierze?

Schorzenia kręgosłupa mają swoje różne przyczyny, bo i one same są przecież bardzo różne. Plecy nie zawsze bolą tak samo. Dolegliwości bólowe, powiązane ściśle z przeciążeniem kręgosłupa, mogą występować np. wyłącznie między łopatkami. W takim przypadku schorzeniem należy zająć się zupełnie inaczej niż takim typowym klasycznym bólem pleców. Jak więc sobie z nim poradzić? No i skąd bierze się ten cały ból pleców między łopatkami w nocy lub w późnych godzinach wieczornych?

Akurat ten typ bólu występuje u ludzi dość często, a ostatnio nawet jeszcze częściej niż dawniej. Pacjenci skarżą się na jego tępy charakter. Narzekają również na to, że ból często promieniuje i potrafi się przenosić na inne partie kręgosłupa. Objaw rzadko kiedy jest oznaką poważniejszej choroby, ale mimo wszystko nie należy go bagatelizować, zwłaszcza jeśli zaczyna on przeszkadzać w codziennym życiu albo utrudnia zasypianie bądź sam nocny odpoczynek. Najlepsza metoda leczenia polega na zwalczeniu przyczyny bólu. A wyróżniamy kilka takich podstawowych czynników, które mogą wywoływać ból pleców między łopatkami w nocy.

Po pierwsze – wielogodzinne przesiadywanie przed komputerem w nieprawidłowej pozycji. Podczas pracy co każdą godzinę należy zrobić sobie przynajmniej pięciominutową przerwę i wstać w tym czasie od biurka, aby np. przejść się chociażby po pokoju. Ból między łopatkami bywa też następstwem podnoszenia nadmiernie dużych ciężarów. Tutaj rozwiązaniem problemu będzie zmniejszenie ilości treningów albo przerzucenie się na inny typ aktywności fizycznej.