Ból nerek

Nerki – jeden z głównych elementów układu moczowego człowieka, odpowiedzialne są między innymi za filtrację, wydzielanie z organizmu szkodliwych produktów ubocznych przemiany materii oraz utrzymanie homeostazy. Położenie oraz kształt nerek człowieka dokładnie pokazuje rysunek budowy anatomicznej organizmu. Nerki są narządem parzystym, kształtem przypominają nasiona fasoli.
Ból nerek może być symptomem wielu przewlekłych dolegliwości, dlatego warto jest wiedzieć gdzie są nerki u człowieka i jaki ból świadczy o ich chorobie.
Choroby nerek nie dają specyficznych i łatwo rozpoznawalnych objawów. Ból nerki występuje najczęściej w okolicach lędźwi dlatego często mylony jest z bólem pleców.
Jak wygląda ból nerek? Jest to zazwyczaj pulsujący, gwałtowny ból, przypominający kolkę, zaczyna się często jednostronnie, dotyk w miejscu boleści nasila objawy. Bóle pleców powiązane z nerkami nasilają się również podczas aktywności fizycznej. Z reguły w schorzeniach nerek występują objawy towarzyszące takie jak: parcie na mocz, częste oddawanie moczu, ale w małych ilościach, nudności czy wymioty.
Domowe sposoby na dolegliwości związane z nerkami przydadzą się w oczekiwaniu na wizytę u lekarza. Pomocne mogą okazać się napary z ziół np. mięty, rumianku oraz spożywanie żurawiny. Warto jest przeciwdziałać chorobom nerek między innymi poprzez zapobieganie infekcjom układu moczowo-płciowego, dlatego też należy codziennie wypijać minimum 1,5 litra wody, dbać o higienę intymną oraz starać się oddawać mocz regularnie.