Jak poradzić sobie z bólem lędźwi?

Lędźwie ból, czyli po prostu ból kręgosłupa, jest odmianą takiego schorzenia, które bardzo mocno obniża jakość życia i przeszkadza w codzienności. A może on wystąpić dosłownie u każdego. Pojawia się nie tylko u przepracowanych i schorowanych już osób starszych, ale też i u osób w wieku dorosłym czy nawet tym młodzieńczym. Zawsze sprzyja mu prowadzenie siedzącego trybu życia. Wszelkie zaburzenia postawy i krzywizny także mogą prowadzić do częstszych bólów lędźwi. A jak z takim schorzeniem można sobie poradzić? Co zrobić, gdy ból kręgosłupa zaczyna już zbyt mocno doskwierać?

Istnieją aż cztery specjalistyczne metody przeznaczone do leczenia bólu lędźwi. Są to kolejno: farmakoterapia, termoterapia, fizjoterapia oraz medycyna alternatywna. Aby skorzystać z metody pierwszej, trzeba oczywiście udać się do lekarza. Zwykłe tabletki przeciwbólowe sprzedawane w aptece bez recepty raczej nie poradzą sobie z silniejszymi dolegliwościami, gdyż zrobią to wyłącznie leki sterydowe oraz niesterydowe leki przeciwzapalne czy opioidy. Lędźwie ból może być też leczony przy pomocy odpowiednich temperatur. Na obolałych plecach warto zastosować ciepłe bądź zimne okłady, które wspomogą regenerację tkanek i przy okazji zapewnią człowiekowi pełne odprężenie. Fizjoterapia też bywa pomocna. Ona jest jednak najtrudniejsza w zastosowaniu, gdyż dla skuteczności tej formy terapii niezbędna jest regularność i wytrwałość w ćwiczeniach. Ostatnia metoda leczenia to medycyna alternatywna. Proponuje ona pacjentom głównie akupunkturę i akupresurę.