Jak poradzić sobie z bólem mięśnia czworobocznego?

Mięsień czworoboczny to ten mięsień, który występuje mniej więcej w okolicach szyi i pleców i dociera do obu tych partii ciała. Często może niestety pobolewać. Mięsień czworoboczny ból dokucza przede wszystkim tym osobom, które mają pracę fizyczną albo z uwagi na prowadzenie bardzo aktywnego trybu życia i np. regularne korzystanie z siłowni często przeciążają wszystkie swoje mięśnie i struktury. Jak zatem w takich sytuacjach poradzić sobie z bólem? Czy istnieją na niego jakieś skuteczne sposoby leczenia?

Zdecydowanie tak. Pierwszym z nich jest po prostu… odpoczynek. Żaden człowiek nie jest w stanie aktywnie działać, pracować fizycznie i jeszcze do tego chodzić na siłownię, bez odczuwania negatywnych konsekwencji swoich czynów. Ciało też ma swoje limity. Jeżeli bez przerwy zmusza się je do wykonywania ciężkiej pracy, zaczyna się po prostu buntować, co objawia się głównie dolegliwościami bólowymi różnych mięśni. Każdy, kto aktywnie prowadzi swoje życie, powinien pamiętać o odpoczynku. Jest on absolutnie niezastąpiony. Jeżeli więc mięśnie bolą, zamiast zmuszać się do wykonania kolejnego ciężkiego treningu, lepiej po prostu pozwolić im wypocząć i się zregenerować.

Jeżeli mięsień czworoboczny ból występuje jednocześnie ze stanem zapalnym, ten odpoczynek należy przedłużyć nawet i do jednego tygodnia. W tym czasie nie powinno się ćwiczyć i nadmiernie obciążać różnych partii ciała. Szczególnie szkodliwe dla mięśnia czworobocznego bywają ćwiczenia siłowe. Warto je zatem czasem zastąpić delikatną jogą albo nawet rozciąganiem.