Drętwienie rąk a problemy z kręgosłupem

Każdy wie, że wszelkiego rodzaju przeciążenia i nadwyrężenia kręgosłupa objawiają się w podobny sposób. Gdy do nich dochodzi, najczęściej pacjent zaczyna skarżyć się na ból występujący w okolicy jego szyi bądź samych pleców. Nie są to jednak wcale jedyne objawy choroby. Wbrew pozorom przeciążenia kręgosłupa mogą objawiać się w zupełnie inny sposób. Czasami doprowadzają one u kobiet nawet do zaburzeń hormonalnych i zaburzeń miesiączkowania! Powodują też poważne i uporczywe problemy z wypróżnianiem. Po czym jeszcze można je zatem rozpoznać? Ano po drętwieniu rąk. Ten charakterystyczny symptom też bardzo często jest ściśle powiązany z zaburzeniami i nieprawidłowym działaniem kręgosłupa.

Drętwienie rąk od kręgosłupa piersiowego zwykle wygląda w dość specyficzny i charakterystyczny sposób, dlatego raczej nie da się go pomylić z czymkolwiek innym. Pacjent uskarża się na mrowienie obu rąk lub jednej ręki. Ból i nieprzyjemne drgawki bardzo często promieniują dalej i dochodzą aż do samego łokcia bądź nawet i barku. Czucie zostaje zaburzone. Choremu znacznie trudniej jest operować taką ręką, przez co z czasem zaczyna mieć on trudności z chwytaniem mniejszych przedmiotów czy wykonywaniem bardziej skomplikowanych prac manualnych, wymagających od niego dużej precyzji. Jeżeli tak właśnie się dzieje, oznacza to, że przyczyną problemów są właśnie zaburzenia kręgosłupa piersiowego. Jak sobie pomóc? W tym przypadku warto zainwestować w poduszkę ortopedyczną i zwrócić uwagę na to, jaką postawę przyjmuje się podczas wykonywania codziennych aktywności.